Standaryzowane testy

“Ktokolwiek powiedział, że nie ma czegoś takiego ja głupie pytania, nigdy nie przyglądał się uważnie standaryzowanym testom ” – Alfie Kohn

W swojej książce “How Children Fail” John Holt opisuje niszczycielski wpływ testów na dzieci:

“Nasz sposób nauczania oparty na strategii “powiedz im i przetestuj je” pozostawia większość uczniów coraz bardziej zdezorientowanych, świadomych, że ich sukces akademicki opiera się na chwiejnych fundamentach i przekonanych, że szkoła jest głównie miejscem, w którym postępujesz zgodnie z bezsensownymi procedurami, aby uzyskać bezsensowne odpowiedzi na bezsensowne pytania…..

Niszczymy bezinteresowną miłość do nauki u dzieci, która jest tak silna, gdy są małe, poprzez zachęcanie i zmuszanie ich do pracy dla drobnych i godnych pogardy nagród – złotych gwiazdek, wypracowań oznaczonych liczbą 100 i przyklejonych do ściany lub szóstek na kartach raportów… krótko mówiąc, dla nikczemnej satysfakcji z poczucia, że są lepsi od kogoś innego…. Zabijamy nie tylko ich ciekawość, ale także poczucie, że bycie ciekawym jest dobrą i godną podziwu rzeczą, tak że w wieku dziesięciu lat większość z nich nie będzie zadawać pytań i okaże wiele pogardy tym nielicznym, którzy to zrobią.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *