Wolność uczenia się

“Kiedy ludzie – zarówno dzieci jak i dorośli – mają wolność uczenia się tego, czego chcą i kiedy chcą, podchodzą do nauki z dziką pasją i energią.”  –  Ben Hewitt

Nieskrępowane uczenie się dzieje się wtedy, gdy możemy sami wybrać czas i miejsce, w którym się uczymy. Prawdziwa WOLNOŚĆ w podejmowaniu działań i aktywności sprawia, że nasz mózg uczy się szybciej i efektywniej, ponieważ napędza go entuzjazm.

Entuzjazm można w kimś rozbudzić (np. przez inspirację), ale najczęściej rodzi się on spontanicznie – z autentycznego, wewnętrznego pragnienia i jasno określonego celu. To właśnie ten wewnętrzny ogień pozwala nam wykonywać rzeczy trudne lub wydające się innym nieosiągalne z łatwością i lekkością. Podążając za tym wewnętrznym kompasem, uczymy się dokładnie tego, co jest nam potrzebne do osiągnięcia naszych indywidualnych celów.

Dzieci funkcjonują w ten sam sposób – są zaangażowane i pełne zapału, motywowane od wewnątrz, gdy podejmują sensowny wysiłek i realizują działania zgodne z ich potrzebami, celami i marzeniami.

Właśnie dlatego w unschoolingu odrzucamy wszystko, co zakłóca ten naturalny proces uczenia się, napędzany wewnętrzną motywacją i entuzjazmem. Dlatego też nie narzucamy dzieciom swoich wyborów, celów ani rozwiązań. Wierzymy, że dzieci potrafią się uczyć i robią to doskonale – o ile dorośli im w tym nie przeszkadzają.

O tym jak naprawdę uczą się dzieci przeczytasz w książkach, które napisałam dla rodziców pragnących wolności w edukacji dla swoich dzieci . Link do książek i ebooków: /sklep.wolnedziecinstwo.pl/

☕ Jeśli teksty, które tu czytasz rezonują z tobą i są inspiracją w twoim rodzicielstwie, możesz okazać swoje wsparcie dla moich działań , stawiając mi symboliczną kawę: Dziękuję, że jesteś i czytasz Tutaj możesz postawić mi kawę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *