Przekonania na temat edukacji, które nas ograniczają

„Kiedy uwolnimy się od przekonania, że proces nauki wydarza się tylko w obrębie czterech ścian między piątym a osiemnastym rokiem życia i organizowany jest przez dorosłych, wiele naszych lęków i obaw po prostu zniknie.”

„Biorąc to wszystko pod uwagę – nasze własne wychowanie i nasze własne doświadczenia, mamy mimo wszystko tendencję do utożsamiania edukacji domowej z tym, co dzieje się w szkole. Do powielania tych samych schematów, w najgorszym wypadku do odtwarzania szkoły w domu. Oczywiście, dzieje się tak z różnych powodów, a większość z nich dotyczy strachu, że robimy coś niekonwencjonalnego, innowacyjnego, nie-znanego (a tym samym przerażającego) albo, że zrobimy coś „nie tak jak trzeba”, że „nawalimy” jako rodzice i nauczyciele swoich dzieci, że skrzywdzimy dzieci i pozbawimy możliwości rozwoju. I masa innych strachów i lęków. Ale nasze lęki (w tym lęki innych ludzi, które oni rzutują na nas, a które bezwiednie uwewnętrzniamy ) nie muszą kierować naszymi wyborami.”

– Teresa Sadowska, „UNSCHOOLING dla Początkujących” w tej książce rozprawiam się z ograniczającymi przekonaniami na temat edukacji, które hamują nasz portencjał, kreatywność i zaufanie do siebie i do własnych dzieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *