Gdyby dzieci rozpoczynały szkołę w wieku sześciu miesięcy…

“Gdyby dzieci rozpoczynały szkołę w wieku sześciu miesięcy, a ich nauczyciele dawaliby im lekcje chodzenia, w ciągu jednego pokolenia ludzie uwierzyliby, że nie da się nauczyć chodzić bez pójścia do szkoły.” –  Geoff Graham

“Nie trzeba nakłaniać dzieci do chodzenia ani motywować do mówienia – natura tak nas zaprojektowała, że po prostu musimy się rozwijać. Rozwój jest dosłownie wpisany w nasze DNA, w nasz system operacyjny. Człowiek rodzi się z naturalną skłonnością do zdobywania wiedzy i nowych umiejętności, a ta siła napędowa pcha go do tego rozwoju całe życie. Jeśli ktoś twierdzi, że dzieci są leniwe, oporne z natury, że potrzebują kogoś, kto będzie stał nad nimi z “batem”, to świadczy to tylko o tym jak wypaczony jest jego światopogląd i jak wielką ignorancją epatuje.

Nikt bardziej niż dzieci nie unaocznia nam jak bardzo jesteśmy z natury dobrzy, entuzjastycznie nastawieni do zabawy i nauki nowych rzeczy, żądni wiedzy i zdobywania świata. Jeśli dzieciom gasną iskry w oczach, to tylko za sprawą dorosłych, którzy stanęli im na drodze w realizacji ich unikalnego potencjału i optymalnego rozwoju. Dorośli, którzy zdecydowali, że od jakiegoś momentu ich dziecko nie jest w stanie samo opanować tak prostych umiejętności jak czytanie i pisanie, ale potrzebuje do tego ekspertów.

Dorośli, którzy stworzyli społeczeństwo pozbawione zaufania do dzieci, a które traktuje je podejrzliwie jak małych terrorystów i tresowane małpy, które odbiera im sprawczość, a nawet łamie podstawowe prawa człowieka pod pozorem troski i dbania o ich dobro. Społeczeństwo, które znormalizowało kontrolę nad umysłami dzieci.” – fragm. e-Booka “WOLNE DZIECIŃSTWO. O wolności w edukacji i życiu bez szkoły”, Teresa Sadowska

E-Book dostępny na stronie sklepu – sklep.wolnedziecinstwo.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *